bacon

Jag har gjort en hel massa saker, men inte haft tid eller lust att skriva ner det! Förgiv mig.

Jag var även på all night karaoke igår och sov inget den här gången, så jag är på ett ganska konstigt humör just nu.

Men mitt i allt crayzayness har jag klippt mig (lugg! för bara 1800yen!!), köpt nya glasögon (5000yen?!) och köpt sjukt snygga batmanskor.

Sen har jag haft terminsslutstest och jag klarade det SÅ BARELY. BWAAHHH. Min stolthet är krossad och på golvet, men who cares, jag klarade mig.
Dagarna efter var öh... som de var. Några från klassen hade avslutning på fredagen, så det var lite tråkigt att de inte kommer vara med nästa termin.
På lördagen var jag död av utmattning och post traumatic test disorder. Sen på söndagen följde jag med Rina-senpai på en Morning Musume koncert. Hahaha. Var skitkul! De hade jättemycket energi och var väldigt underhållande. Deras fans är ganska... öh... speciella dock. To put it nicely. Förvånansvärt många tjejer där dock!


Sen på måndag åkte jag till Fuji-Q Highland med Jung-Eun. Lite småkrångel i början, men inget farligt, men. När vi kom fram började det regna. Bara lite, så jaja tänkte vi och attackerade den högsta berg och dalbanan i världen. Jupp. Det fanns tillochmed en liten skylt där det stod att den var med i Guiness Rekordbok. YEAH!! FUN SHIT!

...fast sen när vi väl satt där, längst bak i världens högsta berg och dalbana började jag få lite smått panik. När vi började närma oss 60 meter av 70 möjliga hade jag börjat hyperventilera. Och sen flippade min mage omkring och jag var helt övertygad om att jag skulle dö. Vilket jag även tänkte under hela åkturen as I was screaming and crying.
....VAD HAR HÄNT?! Jag har varit helt okej med bergochdalbanor since forever, men nu är jag helt plötsligt en fegis? Kanske jag bara vart chockad över att vara så högt uppe? Jag är grovt besviken på mig själv.

Well, sen åkte vi en till äckligt hög karusell och sen började det spöregna. Vi flydde in till ett ställe som sålde äcklig pizza och var emo. Det kanske slutar tänkte vi (eller egentligen bara Jung-Eun; jag var helt okej med att åka hem ahaha party pooper) och försökte hitta karuseller som fortfarande gick trots regn. Och gjorde ett tappert försök i några timmar, men tillslut fick vi gå och boka om biljetten hem. Sorgligt, eftersom Jung-Eun hade sett fram emot vissa av karusellerna som inte fungerat pga regnet. :(

Nästa dag bar det av till ett ställe som heter Kusatsu som är känt för onsen (hot springs) och manju (en slags öh... japansk bulldegsak. är god!) och jag var jättefestlig och mådde illa hela vägen dit och sov i princip hela tiden. Sen när vi kom fram till hotellet (som var 95% pensionärer hahaha) och kom till rummet vi skulle sova i luktade det unket och jag fick allergiparanoia. Jag är en sån sjukt kul person att åka på resor med. :| Iofs så mådde Jung-Eun inte så bra heller, men well. Vi gick iallafall och åt, och kollade runt i staden lite. Det var ett ställe som var liksom... ett fält med hot springs? Jag hade haft kort att visa om jag kommit ihåg att ta med mig kameran! Mobilbilder kanske kommer senare.

Sen gick vi tillbaka till hotellrummet och degade ett tag, och sen gick vi till hotellets onsen. Vilket naturligtvis var pinsamt eftersom man inte får vara i badet med en handduk och vattnet är genomskinligt. Duh. Men det var inte så pinsamt som jag trodde det skulle vara? Och inte så hett som jag trodde, haha. Jag kom i fortare än vad Jung-Eun gjorde, och jag är self proclaimed hetta-hater. Det var såååå nice dock! Varmt och avslappnande. Sen blev det mer mat, mer degande, och en till utflykt i staden. Och sen hem och sova.

Nästa dag hade vi planerat att att gå till en närliggande onsen som hade vitt vatten (?!) och så blev det. Var underligt nog mycket hetare vattnet från gårdagen (om man rörde sig gjorde det ont :|). Sen blev det tillbaka till hotellet för dusch, frukost och utcheckning. Sen tog vi en sista rundtur i staden och Jung-Eun köpte saker. Sen gick vi till en bergstigsgrej och gick omkring där. Sen var det dags att åka hem, och eftersom Jung-Eun ville åka till Yokohama (ligger en timme från Tokyo) men jag ville åka hem (måsta göra en grej för skolan)så åkte vi olika bussar. :( Sadface. Sista gången jag såg henne innan hon åkte tillbaka till Korea. Jag fick även ett sista samtal från henne igår innan hon lämnade tillbaka mobiltelefonen. :((( Jag kommer sakna henneee bawwwww.

Jaa, igår... skulle jag lämna in en översättningsgrej till skolan plus posta ett brev till CSN och utförde båda grejerna. Hade lite ångest inför brevpostandet eftersom jag haft dålig erfarenhet av japanska postkontor förut, men det gick helt utan problem. Sen gick jag till ett mall för att köpa en mössa, men som alltid när man försöker hitta nåt i det här landet så lyste det jag ville ha med sin frånvaro. Jag ville bara ha en helt vanlig mössa utan en boll på, men det finns inga bolllösa mössor i Japan just nu. Raahhh. Aja. Sen åkte jag hem och degade ett tag tills det var dags för izakaya och all night karaoke med Rina-senpai och hennes kompis Kingyo. Rina åkte hem till Sverige över julen idag och behövde bli trött så hon kunde sova på planet. Var kul, jag blev dock illamående återigen och var tråkig. Ett ganska bra tecken på att jag behöver vila I think.


Ja. Och här är vi nu. Jag har varit degarnas deg idag och planerar på att vara det imorrn också. Jag kommer dock garanterat att vara super clingy på söndag dock, men eh, jag har planer resten av lovet också så jag ska nog passa på att vara degig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0