God Jul!

I efterskott! Men bättre sent än aldrig, yesyesyes?



På självaste Julafton åkte jag med Pan till IKEA och åt köttbullar. Det fanns en "julbordstallrik" tillgänglig, men den var äckligt dyr, och jag hade bara ätit hälften av vad som var på den. Aja. Även att alla världens skrikande springande barn var på IKEA den dagen, till mitt stora förtret. Aja.
Senn åkte vi till Shibuya och gick till Harajuku/Omotesando och gnällde över hur kallt det var. Pan tog en par miljoner bilder på alla pretty illumination-saker. Skall stjäla. Sen öh... gick vi och åt? Och sen var klockan mycket och vi åkte hem.
Ojuligaste julen ever, men oh well, kul iallafall?



Sen nästa dag hade jag lovat att hänga med en kille från södra delen av Japan (Tokushima) som var i Tokyo ett par dagar. Den här människan älskar bergochdalbanor, spökhus och att åka saker som är VÄLDIGT HÖGT uppe i luften. Så vi bestämde att vi skulle åka till ett nöjesfält som ligger 20 minuter från Tokyo, kallat Yomiuri land. Efter mina Fuji-Q erfarenheter grämde jag mig. Mycket. Och det började jättehärligt med att vi åkte en gondola som var SKITHÖGT uppe i luften.
Sen när vi väl kommit fram ville Takuya åka den stora äckliga bergochdalbanan (se bild ovan) allra först vilket jag gick med på av någon underlig anledning. Så, väl i det äckliga lilla sätet, på väg upp medans jag ser hur fett högt upp det var fick jag den där känslan av att jag skulle dö igen. Men... när den väl börjat var det skitkul? Min mage var helt normal. Jag förstår ingenting.
Det hindrade mig dock inte att vara nervös över alla andra livsfarliga karuseller vi måsta åka. Alla var kul, utom en karusell som var i princip lika som "skeppet" på furuvik. Alltså den gungar fram och tillbaka och SNURRAR UPP OCH NER. Fy farao. Känslan av att det enda som är emellan en själv och säker död är en järnstång är inte en kul känsla. Men aja!
Sen när det började bli mycket folk och vi hade åkt allt vi ville åka åkte vi tillbara till Shinjuku och jag visade Kabuki-cho eftersom Takuya ville se det. Lol. Väl där gick vi till ett Game center; och vid ingången höll de på med nån grej där om man kastade två stora tärningar och fick upp samma nummer på båda tärningarna så fick man en gratis spelomgång. Gissa vem som fick två fyror. Hahahaha. Jag har tur på så absurda ställen.




Sennn nästa dag, dvs idag, hade jag lovat att följa med Takuya till Odaiba. Sagt och gjort. Vi kollade Fuji TVs stora feta byggnad full med grejs från deras program, åt på subway, gick till ett mall och kollade på en 3D film grej om djur och undervattensaker, kollade på en high-tech stuff utställning (SÅ COOLT), skyndade till ett spökhus som är vida känt för att vara skitläskigt (VILKET DET VAR AHHHH. De hade dock en julversion just nu och vi hade tomten med oss?? Öh... ja.), åkte en självstyrd bil (???), och åkte ett skitstort pariserhjul som har genomskinliga korgar. Sen måsta Takuya iväg till sin färja som skulle ta honom hem till Tokushima.
Jag var på lite konstigt MÅSTE GÖRA NÅT MER-humör, så jag åkte till Akihabara och kollade efter manga och spel i nån timme. Sen gick jag randomly till en elektronik affär och köpte en elektronisk ordbok. FÖR BARA 17 000yen!! De brukar kosta ungefär 50 000 så fuck yes, bargain. Och ÄNTLIGEN! Nu slipper jag känna mig så dum på lektionerna ahahahaaa yess!!!


De kommande dagarna har jag inga planer och jag ska dega it up. Yäää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0