köttpaj


Theme of the Week: Concern.

I helgen gjorde jag absolut ingenting, och jag åt ungefär ingenting. Calorie Mate var min bästa vän.
Sen på måndagen lekte jag helt random med Rina-senpai, och det var kul! :D Karaoke (SOM JAG HAR BLIVIT BÄTTRE PÅ, YESSS SPAZZ) och sen purikura, som alltid är fun shit. Ska lägga upp resultatbilder när jag inte är lat.
Tisdag... öh... jag åkte till Akihabara en sväng? Aja.
Onsdag var "bunka no hi" ("Kulturdagen") så vi var lediga från skolan. Dagen i ära följde jag med på en klasskamrats flickvänns konstutställning vilket var very much awesome! Hon hade bara en grej på utställningen, men den var skithäftig. Det var typ... ett draperi med en massa sjöväxter och fiskar på, med ett par ben som stack ut längst ner. Jung-Eun trodde det var nån som letade efter nåt, Julien trodde det var en död människa, hahaha. Resten av utställningen var också häftig, om något creepy, haha. Japaner är intressanta människor.
Sen gick vi på en izakaya och pratade och hade det trevligt. Lärde känna några nya människor vilket var fun.
På torsdag hände inget i princip.

Sen igår gick jag med några klasskamrater på en koreansk grillrestaurang och det var SÅ GOTT, men vissa rätter var alldeles för kryddiga för mig, hahaha. Jag var dock sjukt snurrig ett tag, vilket är lite oroväckande. Men aja, det gick över och jag hade jättekul. Efter det blev det glass på ett ställe där personalen sjöng för en om man gav dem dricks. Hilarity.
Sen på vägen till stationen stannade vi och tittade på en charming gatumagiker (...är det ett ord? oh well) som var very awesome.


Även! Jag har fått ett jobb av skolan! Jag och en till svensk ska översätta deras hemsida till svenska, haha. Tragiskt nog är den andra svensken en sån där besserwisser jag helst vill punch in the face, men jaja, ska nog gå bra. Jag har gjorde en basic skiss på det mesta redan.
I övrigt så har jag kanji level up prov på onsdag, så jag ska plugga hela helgen. Kaaaanske åka till harajuku och köpa kläder också, för jag är in dire need of that.

Det enda jag har planerat i veckan är bio på onsdag (most likey ensam dock, men wtf jag ska se filmjäveln innan den slutar gå >:|) och lek med Rina. Måste dra åt svångremmen lite I think. Jag har ju iofs kuponger för gratis kaffe på McDonalds?! Major thumbs up at that även om det är världens äckligaste kaffe.

Yäää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0