schnitzel


Relevant.

Yesss karaoke och mat blev det, trots jag var fett tråkig och trött, men jag pratade med några klasskamrater jag inte pratat med förut+gjorde en awesome Dragostea din tei-duett med en hollänska så jag är nöjd. Plus att jag fick äta tenpuraaaa omnomnom. Jag kommer få sota för det imorrn, men i ätandets stund var det så värt det. Yes. Jag gjorde bara av med knappt 110:-/1200yen så fuck yez.

Och, eftersom jag börjar få slut på hudlotion bestämde jag mig sporadiskt för att vara jobbig och fråga personen som stog i kassan på hälso/krämerochskit butiken om vad som är bra mot torr hud (de lotionerna jag köpte förra året var ganska crapé, så) och fick väl en generell visning om vart hudkrämerna befann sig. Jag hittade en som verkar bra (men dyyyyr ahhh) och när jag betalade sa han i kassan att min japanska var jättebra. Alla japaner verkar säga det till utlänningar som knappt kan säga "arigatou"; men det är alltid nice med beröm!
Städerskan jag har stört i duschrummet i en vecka nu sa också att min japanska var bra, haha.

Även att vi skulle skriva en uppsats om vårt lands flagga idag. Vad ironiskt att jag lär mig mer om Sverige när jag är i Japan, hahaha.

Det kommer även vara en sports tournament i slutet av månaden wäääää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0