köttefärs


Det syns inte så bra här, men jag ser ut som en idiot på det här kortet. :'D

FILMSKOLAN! HUR FREAKING AWESOME ÄR DET ÄR STÄLLET.

Fåse... först började dagen JETTEBRA då jag insåg att jag glömt plånboken halvvägs till stationen. Stresssss, men jag kom inte försent iallafall!
När jag kom dit fick jag en namnbricka och satt i ett rum med de andra möjligen blivande eleverna. Sen gick vi till biosalongen vi var på igår och kollade på en skithäftig introduction av skolan och sen blev vi uppdelade i grupper beroende på vald inriktning och fick en rundtur. Häftiggggtttt!
Efter det blev vi assigned till elever som gått ut tidigare som förklarade inriktningen man hade. Det var bara jag på "bijutsu" (...props? aja, haha) så jag och ex-eleven in charge satte oss i ett rum där hon visade lite vad hon gjort tidigare och vad jobbet innebär. Hon har jobbat på en del dramaserier jag sett, så det var kul att se bilder från dem, hehe. Plus att jag fick lite juicy info, hahaha. Det visade sig att hon också är en nerd, så vi pratade lite om nerdstuff också, haha.
Det som verkar jobbigt med det här jobbet är dock att man är så sjukt upptagen. Jag menar, så är det ju med allt inom den här branschen, men det här verkar ännu extremare? Dock så är det rätt high demand, så man får lätt jobb. Dock är inte lönen equivalent of arbetsbördan :/ Oh well. Jag ska tänka på saken ett tag.

Sennn vart det utvärdering, och sen pratade jag lite mer med ex-eleven och hennes kompis som är make-up artist. Nice och patient people, these japanese ;;

Det vart lite jobbigt i mitten av hela allt eftersom jag inte ätit någon lunch och sovit för lite, men aja. Ganbarimashita!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0